守望山巅 倦卧云海

Forbidden Colours - 坂本龍一

       昨儿闺蜜推荐了这首歌,瞬间被震住。拥有这样磁性嗓音的人是怎样一个让人凝视又忍不住想轻抚他额头皱褶的沧桑的男人?

     立刻查找歌词,仍然如曲子一样令人动心:

     禁色 Forbidden Colours

The wounds on your hands never seem to heal
面对着你掌中难以愈合的伤口 
I thought all I needed was to believe
唯一需要的,是再次相信 
 
Here am I ,a lifetime away from you
这就是我,与你相隔一生一世的距离 
The blood of Christ ,or the beat of my heart
止住信仰的血,以及灵魂的呻吟 
 
My love wears forbidden colours
我溺于禁色之中的爱 
My life believes
使我一世相信 
 
Senseless years thunder by
麻木的流年倏然远逝 
Millions are willing to give their lives for you
万千光华匿迹于你 
Does nothing live on? 
再也没有寄托? 
 
Learning to cope with feeling aroused in me
当我终究学会抑制心的抽搐 
My hands in the soil,buried inside of myself
将一切深藏于土,礼葬于心 
 
My love wears forbidden colours
我那溺于禁色之中的爱 
My life believes in you once again
使我再次用一世相信  
 
I will go walking in circles
即使轮回转生 
While doubting the very ground beneath me
我一直无法摆脱疑虑 
Trying to show unquestioning faith in everything
如何能对一切表现虔诚的信念 
 
Here am I ,a lifetime away from you
这就是我,与你相隔一生一世的距离 
The blood of Christ ,or a change of heart
止住信仰的血,甚至是心的蜕变 
 
My love wears forbidden colours
我那溺于禁色之中的爱 
My life believes
使我一世相信 
 
My love wears forbidden colours
我那溺于禁色之中的爱 
My life believe in you once again
使我再次用一世相信 

举报


评论
热度 ( 15 )

© 素墨禅心 | Powered by LOFTER